
Az első bónuszt/kupont kínáló magyar weboldalak már 2010 őszén indultak, fél évvel később, 2011. áprilisban már a 14-74 év közötti lakosság 1,5%-a vásárolt ilyen módon terméket/szolgáltatást. Ez nem kis szám, ha a teljes internetező lakosságot nézzük.
A Bónusz Brigád volt az első, akik teljes egészében a Groupon-rendszert vették át,. A piac hamar kibővült a Kupon Világ, Kuponunk, Napi Tipp és még sorolhatnánk milyen oldalakkal. Alapjaiban véve a rendszer működésén seki sem változtatott, mindenki a már bevált működést másolta le és használta több-kevesebb sikerrel.
Nagyjából 60 bónuszos/kuponos cég működik, ezek száma napról napra változik, új kuponos cégek jelennek meg, míg mások elbuknak a versenyben.
A Groupon rendszer lényege
A Groupon-rendszer lényege, hogy a bónuszos/kuponos cég vállalja, adott idő alatt meghatározott számú vásárlót generál a szolgáltatást kínáló partnercégnek, ha az bizonyos mértékű kedvezményt biztosít. Az akció csak akkor aktiválódik, ha minden bónusz/kupon elkelt, tehát a rendszer lelke a közösség.
A vásárló a bónuszos/kuponos cég hirdetésein találkozik az ajánlattal, rákkattint a megveszem gombra, fizet, majd kap egy linket, ahonnan a bónuszt/kupont letöltheti, kinyomtathatja és felhasználhatja. Amíg a vevő nem váltja be a kupont, addig a pénz a kuponos cégnél marad.
A kedvezmény magasan a megszokott akciók felett, 50%-nál kezdődik és akár 90%-ig is elmehet, de átlagosan 60-65% között mozog.
A kuponszájtok általában 30 és 50% közötti jutalékot kérnek, tehát a kuponozó szolgáltató nagyjából a valós érték negyedáráért dolgozik.
Hogy ez miért éri meg nekik?
Kétféle motiváció mentén döntenek a szolgáltatócégek az együttműködés mellett. Egyik részük hatékony hirdetési lehetőséget lát a kuponbizniszben. Az akció időtartamára olyan oldalakon kap hirdetési felületet, amelyek megvétele sokkal drágább lenne neki, mint amennyi pénztől a kuponozással elesik.
Másik részük a forgalom növekedése miatt adja a fejét kuponozásra, így biztosít magának biztos vevőket, ami nyilván akkor éri meg, ha még így is több pénz folyik be, mintha magasabb áron adná a szolgáltatást kevesebb vásárlónak.
A kis cégek bele is rokkanhatnak
Bármelyik motiváció mentén is döntsön a szolgáltató, egy biztos: alapos kalkuláció nélkül nem éri meg belevágni. Egyrészt jól meg kell választani, melyik bónuszos/kuponos céghez köteleződnek el egy évre, legtöbben ugyanis ennyi kizárólagossági időt kérnek. Néhányan kemény pénzbüntetést is kilátásba helyeznek szerződésszegés esetére.
Melyik a legjobb megoldás?
Gondolja végig mielőtt cégével elkötelezi magát évekre egy kuponos oldal mellett. Komoly pénzbírságokat fizethet, ha megszegi a megkötött partneri szerződést. A Kuponkodom.hu oldalon nem kerül semmibe, hogy elindítson egy hirdetést, nincs csatlakozási díj!
Nem kell elköteleznie magát, nem zaklatjuk emailek százaival, úgy alakítja ki hirdetését, kedvezményét, ahogy Önnek a legjobban megfelel.